Notícies i esdeveniments

INFORMACIÓ

L'univers poètic de Vicent Andrés Estellés, interpretat a Burjassot amb l'exposició d'ArteEnRed

15 de Novembre de 2011

La seua poesia ha sigut la musa inspiradora dels més de seixanta artistes que formen part d'aquest projecte. Una vegada més, el poeta Vicent Andrés Estellés i, sobretot, la seua poesia, tornen a ser els eixos temàtics per a molts altres artistes que troben en la seua obra una font d'inspiració. El col·lectiu ArteEnred arriba a Burjassot, del 15 de novembre al 9 de desembre, per a presentar El fill del forner que feia versos, una exposició d'art multidisciplinari que, després de visitar els municipis de Benicarló i Benimodo, s'instal·larà ara al municipi on nasqué el poeta. La inauguració de l'exposició tindrà lloc el 15 de novembre, a les 19.30 h, a la Sala A d'Exposicions de la Casa de Cultura de Burjassot.

Prèviament, a les 19 h, la Plaça de l'Ajuntament acollirà l'acte de benvinguda a l'estàtua de Vicente Andrés Estellés que, una vegada reparada, torna al seu lloc habitual. L'acte comptarà amb la presència de les autoritats, la família del poeta i representants de la comunitat associativa de Burjassot.

L'associació ArteEnred es crea amb la idea de fer-se un espai en els plantejaments estètics actuals, fugint de la visió de l'art com un procés individual, per a convertir-ho en un procés col·lectiu. Els seus objectius són establir contactes entre artistes de diferents llocs per a intercanviar experiències i elaborar nous canals de col·laboració; construir una manera diferent de sentir i entendre l'art, trencant amb els esquemes tradicionals; fer servir les noves tecnologies tant per al procés creatiu, com per a la fase promocional de les obres i dels artistes i les seues relacions amb l'esfera artística, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

Ara, l'associació ArteEnRed s'ha capficat en l'aventura d'interpretar una selecció de poemes de Vicent Andrés Estellés. Vora seixanta artistes plasmaran, col·lectivament, tot allò que l'univers estellesià ha sigut capaç d'evocar en ells, per a convertir-ho en art plàstic, cadascú en la seua disciplina. La poesia d'Estellés, plena de metàfores que parlen de la vida i de la mort, del pas del temps i de l'amor amb lletra gran, l'escrivia en realitat «el fill del forner que feia versos». És per això que, a partir d'aquesta mostra, els artistes també han volgut destacar la senzillesa d'un home que omplia els seus poemes de vida quotidiana, de sexe, de carrers, d'escenes de poble i de gent anònima. El fill del forner que feia versos, Vicent Andrés Estellés, es torna a reinventar a Burjassot, el seu poble. La seua poesia escrita sobre el paper és, aquesta vegada, convertida en imatges esculpides o que descansen sobre un llenç.