Notícies i esdeveniments

INFORMACIÓ

Burjassot celebra la Gala de Lliurament dels Premis Vicent Andrés Estellés 2010

01 de Abril de 2011

Divendres 1 d'abril, a les 20 h, el Centre Cultural Tívoli alberga la celebració de la Gala de Lliurament dels Premis Vicent Andrés Estellés, corresponents a l'edició de 2010. A l'acte assistiran autoritats encapçalades pel Subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez i per l'Alcalde de Burjassot, José Luis Andrés Chavarrías. També assistirà el Rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, la família del poeta, representants de la Fundació Vicent Andrés Estellés i d'Edicions Bromera, els diferents grups polítics i els representants d'associacions culturals, veïnals i socials de Burjassot.

La vetlada començarà amb l'actuació del Cor de l'Eliana que, amb les veus de Josep Lluis Gràcia, Josep Gamir, Carmen Sanz i Pura Alcanyís, Jùlia Navarro al baix, Christian García al piano i sota l'adreça de Juli Navarro Llopis, interpretarà diferents poemes estellesians, amb el títol “Cantant a Vicent Andrés”.

La segona part de la nit se centrarà en la cerimònia de lliurament dels premis. L'Alcalde, José Luis Andrés Chavarrías, farà lliurament de la Sitja commemorativa a la guanyadora del XII Premi Vicent Andrés Estellés de Poesia que, dotat amb 9000 euros, ha recaigut en 2010 en Isabel Garcia Canet (Pego, 1981) per la seua obra L’os de la música, un poemari que, segons la descripció de l'autora “aborda la fortuna i la derrota, tant física com a emocional, de l'ésser humà lluitador i il·lusionant, un viatge en el qual la força imprevisible de l'amor, del llenguatge de la naturalesa, de la identitat pròpia i de la poesia sempre estan presents”

Per la seua banda, Ignasi Díaz Hernández (Badajoz, 1961) guanyador del V Premi Vicent Andrés Estellés de Narrativa Científica- Estudi General de la Universitat de València, rebrà la Sitja commemorativa de mans del Rector de la Universitat, Esteban Morcillo. El premi, dotat amb 3000 euros, ha recaigut en aquest pacense establit a València per la seua obra, Transeünts, un llibre que presenta a Martín, un meteoròleg que, destinat a l'aeroport d'una recòndita ciutat, investiga les causes d'un antic accident aeri ja que, des d'un principi, sospita de la versió oficial de les causes del mateix. La necessitat d'esclarir l'autenticitat de les dades, impulsarà a Martín a iniciar una indagació detectivesca en la qual utilitzarà conceptes meteorològics basats en la teoria del caos. Així, tampoc dubtarà a endinsar-se en els llocs més sòrdids de la ciutat per a recaptar la informació necessària que li permeta fonamentar una versió versemblant d'aquell tràgic accident.

La vetlada també servirà per a presentar les bases dels Premis Vicent Andrés Estellés de Burjassot corresponents a l'edició de 2011, obrint-se per tant el termini per a la presentació d'originals al certamen.