Notícies i esdeveniments

INFORMACIÓ

Cerimònia d'Entrega dels Premis Vicent Andrés Estellés 2008

30 de Març de 2009

El poble que li va veure nàixer, li rendeix de nou homenatge. Amb la primavera encara per desgranar i a poqueta nit d'un dia els rajos de sol de la qual comencen a estirar-se amb el canvi d'estació, acariciant les teulades de Burjassot, el poble que li va veure nàixer tornarà a reunir-se entorn la figura del genial poeta. Divendres que ve, 27 de març, el número 50 del carrer José Carsí, o el que és el mateix, el Centre Cultural Tívoli, uns metres més enllà de la casa on va viure l'escriptor durant anys, acollirà la cerimònia d'entrega dels Premis Vicent Andrés Estellés que, en la seua edició de 2008, arriben a la seua desena convocatòria.

L'inici de la cerimònia, l'entrada a la qual és per invitació, tindrà lloc a les 20.30 h i, com és costum, arribarà precedida d'una actuació. En esta ocasió, la vetlada estarà amenitzada per una intimista fusió de poesia i música a càrrec de la formació Ars Musicae, que presentarà El llibre de Dénia per Vicent Andrés Estellés. Després del concert començarà l'entrega de premis. Per part de la Fundació Bancaixa, intervindrà Josep Mª Catalunya, vicepresident de l'entitat. En l'edició de 2008, el Premi VAE de Narrativa Bancaixa ha quedat desert. A continuació, el vicerector d'Investigació i Política científica de la Universitat de València, Francisco Tomás, Rector de la Universitat, serà el responsable d'entregar el Premi VAE de Narrativa Científica de la Universitat de València- Estudi General, dotat amb 6.000 euros, al gallec Constantino Armesto Ramón per la seua obra presentada i guanyadora, Un planeta blau: successos geològics i problemes ambientals de la Terra.

El premi més esperat, el Premi Vicent Andrés Estellés de Poesia 2008, dotat amb 18.000 euros i el més prestigiós de tot l'àmbit lingüístic, serà entregat per l'alcalde de la localitat, José Luis Andrés Chavarrías al guanyador de l'última edició. En este cas, el guardó no ix de València i és per al valencià Antoni Defez, pel seu poemari Incert Moviment. Després de la cerimònia, tots els invitats disfrutaran d'un sopar que servirà, també, per a la presentació oficial i l'entrega de les dos obres publicades la de poesia per Edicions Bromera i la de narrativa Bancaixa per Publicacions de la Universitat.

Fa exactament 16 anys, el 27 de març de 1993 moria a Burjassot, Vicent Andrés Estellés. L'Ajuntament de Burjassot, amb la voluntat d'honrar la seua memòria i enaltir la seua obra, va prendre dos rellevants iniciatives que passaven per anomenar-li fill predilecte del municipi alhora que el consistori, des de l'Institut Municipal de Cultura i Joventut, creava el Certamen de Poesia Vicent Andrés Estellés. Ara, després de deu edicions, l'esperit d'Estellés continua viu, en els carrers del seu poble.